« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ovoga tjedna obilježili smo Dan planeta Zemlje. Inače, ideja obilježavanja Dana planeta Zemlje prvi je put predstavljena 1969. godine, no službeno se obilježava od 1992., i to 22. travnja. Danas se obilježava u 190 zemalja svijeta, a u Hrvatskoj od 1990. godine. Zamisao ovogodišnjeg obilježavanja je da se učenici upoznaju s odnosima suvremenog čovjeka i prirodnih resursa kroz radionicu i međusobnu suradnju. Prvotno su se upoznali s pojmom ˝ekološki otisak˝ koji podrazumijeva načine na koje čovjek utječe na prirodne resurse. Budući da su u obilježavanju sudjelovali učenici 2. razreda zanimanja kuhar, istraživali su važne informacije o potrošnji energije za proizvodnju hrane, njenom transportu i njihovom sveukupnom utjecaju na naš planet. Učenici su u skupinama analizirali nastavni listić sa slikom hamburgera čije su dijelove obojili različitom bojom. Svaka boja predstavljala je različitu namirnicu od koje se sastoji hamburger, a prema boji namirnice, svaka skupina na svom listiću ispunjavala je zadanu tablicu. U tablicu su trebali nabrojiti različite namirnice (npr. kruh, pljeskavicu, umak, salatu). Zatim su napisali koji su sastojci potrebni za proizvodnju pojedine namirnice (npr. jaja za majonezu, žitarice za stoku, kvasac za kruh) te su upisane podatke povezali s energijom koja je potrebna da bi se pojedina namirnica proizvela (npr. transport rajčica, proizvodnja žitarica za hranjenje stoke ili za pečenje kruha). Predstavnici skupina izložili su svoj rad uz poticanje rasprave o važnosti razmatranja odnosa hrane i energije, njezina porijekla i prednosti uzgoja naspram uvoza pojedinih namirnica. Nakon rasprave, učenici su potaknuti da prikupljene informacije povežu s „ekološkim otiskom“. Svoje su uratke prikazali na nekoliko plakata koje smo izložili u holu škole.
Aktivnosti radionice usmjerene su na poticanje učenika na razmišljanje o njihovom doprinosu u očuvanju prirodnih resursa.
Maja Barić, prof. biologije i kemije, mentor