preskoči na sadržaj

Industrijsko-obrtnička škola Slatina

Login
e-Dnevnik

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2011.

Ukupno: 1681947
Ovaj tjedan: 2819
Danas: 109
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Obrazovni sadržaji „Europeane” u nastavi književnosti
Autor: Mladen Graovac, 10. 5. 2021.

Europeana” predstavlja jedinstveno iskustvo dijeljenja dobre prakse podučavanja, korištenja kulturne baštine i IKT-a u nastavi. Svake godine sve više nastavnika iz Republike Hrvatske postaje dijelom ovog jedinstvenog obrazovnog iskustva i svojim doprinosom obogaćuje platformu.

Povodom Svjetskog dana knjige, koji se u Republici Hrvatskoj najaktivnije obilježava manifestacijom pod nazivom „Noć knjige”, Industrijsko-obrtnička škola Slatina implementirala je obrazovni scenarij pod nazivom „Ne možeš suditi o knjizi prema koricama. Ili ipak možeš?” (“You can’t judge a book by its cover. Or can you?”) u nastavu književnosti. Učenici su, vođeni uputama profesorice hrvatskoga jezika, pokušali osmisliti kako doskočiti prosuđivanju knjiga prema koricama. Najprije su odabrali knjige u školskoj knjižnici prema tome koliko su im se svidjele korice knjiga (ilustracije, kratak sadržaj). Nakon toga, iz digitalne zbirke/galerije „Europeane”, odabrali smo dvije naslovnice knjiga: „Alisu u zemlji čudesa” i „Rat i mir”. Učenici su tada evaluirali naslovnice koristeći opise „dinamično, statično, moderno, tradicionalno, primamljivo, odbojno.” Rezultati evaluacije pokazali su nam da o knjigama sudimo na sljedeći način: ako su korice knjiga vizualno atraktivne i ako je sadržaj na poleđini knjige dovoljno primamljiv, veća je vjerojatnost kako ćemo odabrati knjigu. S druge strane, ako su korice knjige vizualno neatraktivne, knjiga nam neće biti zanimljiva, čak i ako je sadržaj na poleđini knjige dovoljno primamljiv. Kako bismo razumjeli zašto ne treba suditi o knjigama prema koricama, učenici su osmislili aktivnost „Spoj na slijepo s knjigama”. Svoje su odabrane knjige umotali u neproziran papir, a potom napisali nekoliko natuknica o sadržaju knjiga, no nisu smjeli spominjati autora i naslov knjige. Na ovaj smo način onemogućili potencijalnim čitateljima da sude o knjigama prema koricama. Budući da nisu vidjeli naslovnicu, potencijalni su čitatelji odabirali knjige samo prema vrlo kratkim natuknicama. Na ovaj smo način implementirali obrazovni sadržaj „Europeane” i modificirali ga kreativnom idejom i organiziranjem „Spoja na slijepo s knjigom”. Tijekom implementacije obrazovnog sadržaja iz digitalne zbirke „Europeane” koristili smo suradničke oblike učenja ‒ metodu kreativnog suradničkoga učenja „slagalica” (Jigsaw) i metodu kreativnog rješavanja problema. U isto smo vrijeme organizirali međunarodni događaj na eTwinningu povodom „Svjetskoga dana knjige” u kojemu su učenici izradili omote/naslovnice knjiga u digitalnom alatu „Canva”. Tijekom aktivnosti evaluacije koristili smo alat „Mentimeter”. Digitalna baza obrazovnih sadržaja „Europeane” motivirala nas je na kreativne aktivnosti. Osim što smo se koristili sadržajima „Europeane”, postali smo i njezini sukreatori.

Tekst i fotografije: Neda Mađarac, profesorica hrvatskoga jezika

Više na: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/iz-skolskog-svijeta/provedba-obrazovnih-sadrzaja-europeane-u-nastavi-knjizevnosti/

 






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju