2021-05-18 07:43:10

LORENA JUREN I VINKO MATIĆ NAJČITATELJI 2020.GODINE, MOTIVATORI ČITATELJIMA U 2021. - GODINI ČITANJA

Vlade Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva kulture i medija, 2021. godinu proglasila je Godinom čitanja kao realizaciju mjere Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja koja pridonosi razvoju kulture čitanja i omogućava što većem dijelu društva čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.U programu poticanja čitanja u Godini čitanja školska knjižnica IOŠ Slatina, u suradnji sa stručnim vijećem nastavnika Hrvatskoga jezika i Gradskom knjižnicom Slatina, osmislila i u prvoj polovici 2021. godinu provela niz aktivnosti. Neke od njih su besplatan upis učenika u Gradsku knjižnicu, obilježavanje Noći knjige, predstavljanje književnih naslova iz područja duhovnosti i samopomoći, provođenje velikog odmora uz knjigu, spravljanje jela inspiriranih djelima Marina Držiće, izrada digitalnih materijala vezanih uz književne naslove, otvaranje kutka za čitanje, osnivanje Školskog čitateljskog kluba i proglašenje najčitatelja u 2020. godini.U razdoblju od 1.rujna 2019. do 31. prosinca 2020. godine učenici su u školskoj knjižnici posudili 664 književna naslova, a najveći broj naslova pročitali su Lorena Juren, učenica 3. razreda zanimanja konobar i Vinko Matić, učenik 2. razreda zanimanja prodavač i tako postali najčitatelji u Industrijsko-obrtničkoj školi Slatina u 2020. godini. Čestitamo Loreni i Vinku i želimo im da ovu titulu najčitatelja osvoje i u 2021. godini – Godini čitanja.U vrijeme pandemije i smanjene mogućnosti sudjelovanja u kulturnim događanjima čitanje je jedna od kulturnih djelatnosti koja izravno i neizravno utječe na poboljšanje ukupne kvalitete života pojedinca i društva.
Zašto nam je još čitanje važno? Identifikacijski modeli koji se javljaju u književnosti nude mogućnosti za uspješnije razumijevanje međuljudske komunikacije, bolje rješavanje konflikata ili potpunije shvaćanje onoga što nam u životu pomaže ili što nam prijeti. Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju. Puno je različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, ali jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice.

Čitajmo da ne ostanemo bez riječi.

Tekst i fotografije: Svjetlana Dupan, profesorica i knjižničarka mentorica


Industrijsko-obrtnička škola Slatina