2019-11-06 20:29:24

Naši nastavnici Mark-Kristian Milaščević i Vedran Runje predstavili projekt izrade CNC tokarilice

TEMATSKO PODRUČJE: Učenik u fokusu

Autori: Vedran Runje, prof. i Mark-Kristijan Milaščević, prof

Interaktivno izlaganjePraktična nastava – podučavanje istraživanjem

Interaktivnim izlaganjem Praktična nastava – podučavanje istraživanjem predavači, nastavnici strukovnih predmeta i praktične nastave u Industrijsko-obrtničkoj školi Slatina, Mark-Kristian Milaščević i Vedran Runje prikazali su primjer dobre prakse – projekt izrade CNC tokarilice.

U sklopu takva projekta predstavljen je rad učenika u četiri koraka:

1. Upoznavanje s projektom, analiza problema, razmjena mišljenja, izrada nacrta i plana rada.

2. Rastavljanje klasične CNC tokarilice, zamjena istrošenih strojnih dijelova, obnova antikorozivne zaštite, izrada strojnih dijelova za konverziju u CNC tokarilicu, izrada nosiva stola s potrebnim zaštitama, spremištima za elektroniku i spremištem za odvajanje strugotine te zaštitnih elemenata koje propisuje zaštita na radu.

3. Ugradnja koračnih motora, senzora, upravljačke jedinice, napajanja, relejskih modula te kalibriranje i programiranje elektronike.

4. Puštanje CNC tokarilice u rad, određivanje početnih karakterističnih točaka. Pri planiranju nastave nastavnik diferencira zadatke u razrednome odjelu ovisno o sposobnostima učenika te ih prilagođava darovitim učenicima i učenicima s teškoćama.

Takva diferencijacija zadataka omogućuje optimalno ostvarivanje potencijala svih učenika što pozitivno utječe na radno ozračje tijekom nastave. Dosadašnje iskustvo predavača pokazuje da su učenici izuzetno motivirani i ponosni zbog prezentacije rezultata projekta, na što osobito utječe predstavljanje njihova rada u medijima. Izlaganje će dokazati kako se provođenjem projektne nastave u praktičnoj nastavi razvija kreativnost učenika te, pozicioniranjem učenika u središte nastavnoga procesa, pozitivno utječe na njihovu aktivnost i motivaciju. Usvojena znanja i vještine učenicima će omogućiti razvoj komparativnih prednosti pri pozicioniranju na tržištu rada te postaviti odlične temelje za cjeloživotno učenje. Takav način usvajanja gradiva otvara i dodatne mogućnosti za integraciju nastavnih sadržaja unutar istoga predmeta te korelaciju s drugim, stručnim i općeobrazovnim, nastavnim predmetima.


Industrijsko-obrtnička škola Slatina