« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Vlade Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva kulture i medija, 2021. godinu proglasila je Godinom čitanja kao realizaciju mjere Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja koja pridonosi razvoju kulture čitanja i omogućava što većem dijelu društva čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.U programu poticanja čitanja u Godini čitanja školska knjižnica IOŠ Slatina, u suradnji sa stručnim vijećem nastavnika Hrvatskoga jezika i Gradskom knjižnicom Slatina, osmislila i u prvoj polovici 2021. godinu provela niz aktivnosti. Neke od njih su besplatan upis učenika u Gradsku knjižnicu, obilježavanje Noći knjige, predstavljanje književnih naslova iz područja duhovnosti i samopomoći, provođenje velikog odmora uz knjigu, spravljanje jela inspiriranih djelima Marina Držiće, izrada digitalnih materijala vezanih uz književne naslove, otvaranje kutka za čitanje, osnivanje Školskog čitateljskog kluba i proglašenje najčitatelja u 2020. godini.U razdoblju od 1.rujna 2019. do 31. prosinca 2020. godine učenici su u školskoj knjižnici posudili 664 književna naslova, a najveći broj naslova pročitali su Lorena Juren, učenica 3. razreda zanimanja konobar i Vinko Matić, učenik 2. razreda zanimanja prodavač i tako postali najčitatelji u Industrijsko-obrtničkoj školi Slatina u 2020. godini. Čestitamo Loreni i Vinku i želimo im da ovu titulu najčitatelja osvoje i u 2021. godini – Godini čitanja.U vrijeme pandemije i smanjene mogućnosti sudjelovanja u kulturnim događanjima čitanje je jedna od kulturnih djelatnosti koja izravno i neizravno utječe na poboljšanje ukupne kvalitete života pojedinca i društva.
Zašto nam je još čitanje važno? Identifikacijski modeli koji se javljaju u književnosti nude mogućnosti za uspješnije razumijevanje međuljudske komunikacije, bolje rješavanje konflikata ili potpunije shvaćanje onoga što nam u životu pomaže ili što nam prijeti. Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju. Puno je različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, ali jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice.
Čitajmo da ne ostanemo bez riječi.
Tekst i fotografije: Svjetlana Dupan, profesorica i knjižničarka mentorica