« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U našoj školi je provedeno je ispitivanje u okviru PISA projekta, najvećeg svjetskog obrazovnog istraživanja pripremljenosti učenika za život odraslih te njihove spremnosti za učenje nakon završetka obrazovanja. Ispitivanje se provodi u trogodišnjim ciklusima. Ove će se godine u ispitivanje uključiti 67 zemalja.
U ovom, trećem PISA ciklusu, naša je škola među 166 odabranih u Hrvatskoj, sudjelovala s 30 učenika rođenih 1996. g., slučajno odabranih kao uzorak. Oni su riješili pismeni ispit iz matematike, prirodoslovlja, čitalačke te, po prvi put, i financijske pismenosti. Poduzorak od 9 učenika sudjelovao je, također po prvi put, i u procjeni vještina rješavanja problema na računalu. Učenici su, osim testa, popunili i upitnike o iskustvima i stavovima o školi, uvjetima i iskustvima u učenju matematike i rješavanju problema, a roditelji su dobili upitnik o obiteljskim čimbenicima koji utječu na postignuća djece.
Rezultati procjene obrazovnih postignuća petnaestogodišnjaka služe za međunarodnu usporedbu učinkovitosti različitih odgojno-obrazovnih sustava, za identifikaciju i usporedbu čimbenika koji neke sustave čine boljim od drugih, a time i kao osnova za unapređenje školstva.
Do sada su brojčani podaci za našu zemlju, daleko i sve dalje od najboljih. Podsjetimo: dok smo u čitalačkoj pismenosti 2006. među 57 zemalja bili na 30. mjestu, 2009. smo među 65 zemalja bili 36. Istovremeno, matematička je pismenost s 36. mjesta pala na 40., a prirodoslovna pismenost je s 26. mjesta u 2006. došla do 37. mjesta u PISA 2009.
Ovogodišnji će nam rezultati biti poznati u prosincu 2013.