« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
TEMATSKO PODRUČJE: Učenik u fokusu
Autori: Vedran Runje, prof. i Mark-Kristijan Milaščević, prof
Interaktivno izlaganje: Praktična nastava – podučavanje istraživanjem
Interaktivnim izlaganjem Praktična nastava – podučavanje istraživanjem predavači, nastavnici strukovnih predmeta i praktične nastave u Industrijsko-obrtničkoj školi Slatina, Mark-Kristian Milaščević i Vedran Runje prikazali su primjer dobre prakse – projekt izrade CNC tokarilice.
U sklopu takva projekta predstavljen je rad učenika u četiri koraka:
1. Upoznavanje s projektom, analiza problema, razmjena mišljenja, izrada nacrta i plana rada.
2. Rastavljanje klasične CNC tokarilice, zamjena istrošenih strojnih dijelova, obnova antikorozivne zaštite, izrada strojnih dijelova za konverziju u CNC tokarilicu, izrada nosiva stola s potrebnim zaštitama, spremištima za elektroniku i spremištem za odvajanje strugotine te zaštitnih elemenata koje propisuje zaštita na radu.
3. Ugradnja koračnih motora, senzora, upravljačke jedinice, napajanja, relejskih modula te kalibriranje i programiranje elektronike.
4. Puštanje CNC tokarilice u rad, određivanje početnih karakterističnih točaka. Pri planiranju nastave nastavnik diferencira zadatke u razrednome odjelu ovisno o sposobnostima učenika te ih prilagođava darovitim učenicima i učenicima s teškoćama.
Takva diferencijacija zadataka omogućuje optimalno ostvarivanje potencijala svih učenika što pozitivno utječe na radno ozračje tijekom nastave. Dosadašnje iskustvo predavača pokazuje da su učenici izuzetno motivirani i ponosni zbog prezentacije rezultata projekta, na što osobito utječe predstavljanje njihova rada u medijima. Izlaganje će dokazati kako se provođenjem projektne nastave u praktičnoj nastavi razvija kreativnost učenika te, pozicioniranjem učenika u središte nastavnoga procesa, pozitivno utječe na njihovu aktivnost i motivaciju. Usvojena znanja i vještine učenicima će omogućiti razvoj komparativnih prednosti pri pozicioniranju na tržištu rada te postaviti odlične temelje za cjeloživotno učenje. Takav način usvajanja gradiva otvara i dodatne mogućnosti za integraciju nastavnih sadržaja unutar istoga predmeta te korelaciju s drugim, stručnim i općeobrazovnim, nastavnim predmetima.